Минуле

Місячноокі люди. Таємнича легенда індіанців, яка ставить під сумнів офіційну історію відкриття Америки

У світі є чимало легенд і переказів, які настільки старі й пошарпані, що дивує чому не були поглинутими забуттям. Передаючись із покоління в покоління, ці легенди дійшли до сьогодення.

Одна із таких легенд збереглась на північноамериканському континенті, де їх колись дбайливо підтримували індіанські племена. Коли європейські народи вперше ступили на американський континент, вони вступили в контакт з різними племенами, багато з яких були абсолютно різними за звичаями, зовнішнім виглядом і мовою. І з часу першого контакту збереглися досить унікальні легенди, задокументовані в первісній формі ранніми літописцями.

Безсумнівно, найзагадковішою з усіх індіанських легенд є історія про «людей з місячними очима” таємничі білі люди, які воювали та змішувалися з корінними американцями задовго до прибуття європейців. Чи може бути правда в міфі?

Кам’яна пара людей з місячними очима, які зустрічаються в легендах черокі, а також в інших історичних історіях. 

Що ми знаємо про таємницю людей з місячними очима?

Під час контакту з індіанським племенем черокі європейські поселенці звернули увагу на своєрідну усну традицію, яка була присутня в племені протягом багатьох поколінь. Навіть у той час, приблизно в середині 1700-х років, ця традиція була тьмяною і підтримувалася лише кількома сільськими старостами та вождями. Усі вони говорили про таємничих людей з місячними очима, унікальну «расу» людей, яка жила в регіоні південно-східної Америки до приходу черокі. 

Легенда говорить, що ці люди, нібито білі, «не могли бачити при денному світлі» і що вони воювали з черокі. Останні вигнали цих «недоброзичливців» і оселилися на їхніх землях, де й залишилися протягом кількох поколінь.

Перші європейські документи легенди датуються 1797 роком, коли відомий американський ботанік і професор Бенджамін Сміт Бертон написав у своїй книзі про цих стародавніх людей з місячними очима, очевидно, з перших рук. Він процитував полковника Леонарда Марбері, який служив посередником між американським урядом і племенем черокі. Бертон пише: «Чіри розповідають нам, що коли вони вперше прибули в країну, яку вони населяють, вони виявили, що нею володіють певні «люди з місячними очима», які не могли бачити вдень. Цих нещасних вони вигнали. ”

У пізнішій статті стверджується, що Бертон вважав таємничу расу альбіносами, пояснюючи це тим, що вони не бачили вдень.

Дівчина-альбінос з племені хопі, сфотографована в 1886 році.

Дивна зустріч з альбіносами Лайонела Вафера

Однак Бертон продовжує пов’язувати дослідження з дослідженнями валлійського морського дослідника Лайонела Вафера. Вафер у своїй книзі 1699 року «Нова подорож і опис перешийка Америки» описав спільноти альбіносів, яких він зустрів на Дарієнському перешийку, серед індіанців Куна.

«У цій країні серед певного роду людей є один такий незвичайний, що я ніколи не бачив і не чув про них у жодній частині світу. […] Вони білі, і бувають вони обох статей; 

Вони відрізняються від інших індіанців головним чином кольором, але не тільки цим. Їх шкіра не така біла, як у прекрасних людей серед європейців, […] але вона скоріше молочно-біла, світліша за колір будь-якого європейця і дуже схожа на колір білого коня. Бо в них є ще й дивовижне те, що їхні тіла більш-менш укриті тонким коротким молочно-білим пухом, який додає білизни їхній шкірі. 

Чоловіки, мабуть, мали б білу щетину бороди, якби вони не завадили їм своїм звичаєм постійно вищипувати молоду бороду. Їхні брови також молочно-білі, так само і волосся на їхніх головах, і разом з тим дуже тонке, приблизно в шість чи вісім дюймів у довжину і завивається в кучері. 

І що ще дивніше, їхні повіки згинаються й відкриваються у довгасту фігуру, спрямовану донизу на кути й утворюючи арку чи фігуру півмісяця з точками вниз. 

Вони погано бачать на сонці, дивлячись у найясніший день; їхні очі слабнуть, також вони погано почуваються, якщо до них світить сонце; вони подорожують тільки у хмарну погоду. Але незважаючи на те, що вдень вони такі мляві, нудні й неспокійні, коли настають місячні ночі, усі вони напвнюються життям і стають активними, бігають так швидко, як місячне світло, навіть у темряві й тіні лісу, як інші індіанці вдень, будучи такими ж спритними, як вони, хоча й не такими сильними й хтивими. 

Індіанці мідного кольору, здається, не так поважають їх, як власну расу, дивлячись на них, як на якесь жахіття».

Згодом з’явилося багато інших документів про ці міфи, які зазвичай приписують черокі. Єзекіель Сенфорд у своїй «Історії Сполучених Штатів до революції» та Б. Р. Керролл у своїх «Історичних колекціях Південної Кароліни » згадують «людей з місячними очима» як традицію черокі. Вони приписують історію, яку вони задокументували, ранньому американському історику Джеймсу Адейру.

У 1902 році письменник Джеймс Муні спробував пов’язати попередню історію Бенджаміна Бартона з іншими подібними оповіданнями, які він зібрав. Його книга «Міфи про черокі» повторює роботу іншого раннього американського історика , Джона Хейвуда. Останній написав у 1823 році у своїй книзі « Природна історія та історія аборигенів Теннессі» про «білих людей, які були частково знищені, а частково вигнані з Кентуккі, а також, ймовірно, також із Західного Теннессі».

Згідно з легендою черокі, їм довелося боротися з людьми з місячними очима, щоб оселитися там, де вони вперше, а це зараз нація черокі.

Війна Білого Місяцеокого народу з Черокі

Хейвуд зібрав розповіді про черокі, що передавались із покоління в покоління, та описують, як вони зустріли «білих людей» на річці Літтл Теннессі. Там вони виявили укріплення, які містили «мотики, сокири, гармати та інший металевий посуд ». Прибувши вперше в цей регіон, черокі не зустріли інших груп аборигенів.

Згідно з переказами, вони знайшли низку укріплень, які простягалися по річці Теннессі аж до річки Чікамауга. Вони також вказали точне розташування трьох таких фортів. Очевидно, черокі, що вторглися, воювали з цими білими людьми, відганяючи їх до гирла Великої Чікамауги, де було укладено певний договір, що дозволило білим людям спокійно тікати з цього району. Джеймс Муні також зібрав два подібних незалежних джерела зі старих черокі, які нагадують про традиції людей, які були «дуже маленькими і абсолютно білими», які жили на північ від річки Хівассі, коли черокі вперше прибули в цей район. Згодом вони втекли на захід.

Однак одне з найкращих джерел цієї історії походить від раннього губернатора Теннессі Джона Сев’єра. За його часів багато районів Аппалачів були частиною нації черокі. За деякими даними, Джон Сев’єр у 1782 році відвідав унікальне місце в Джорджії — «Форт-Гора». Там він зустрів поважного вождя черокі Оконостото, якому в 1782 році було 90 років, і почув від нього унікальну історію, яку вождь дізнався від своїх предків. Історія «оповідається про форт, який будували білі люди з-за великої води». Оконостота сказав, що ці люди «перетнули велику воду і першими оселилися біля гирла річки Алабама поблизу Мобіла». Чи можуть ці білі люди бути людьми з місячними очима?

Ще один міф індіанців став нерозривно пов’язаний з історією людей з місячними очима. Це також стосується міфу про валлійського принца Мадока аб Оуейна Гвінеда, раннього середньовічного морського дослідника. Згідно з численними міфами та переказами, молодий валлійський принц Мадок, рятуючись від міжусобного насильства вдома, відплив на захід і врешті прибув до Північної Америки. Передбачуваний рік його прибуття на нову землю – 1170, що зробив його передбачуване відкриття приблизно на 300 років раніше, ніж Христофор Колумб!

Історія збереглася як туманна усна традиція в самому Уельсі, але також як міф серед індіанців. Багато свідчень розповідають, що валлійці, які ступили в Америку, побудували численні кам’яні форти, подібні до тих, які вони мали вдома, і що вони воювали та вступали в шлюби з тубільцями. Деякі ранні європейські свідчення описують індіанські племена, які були несхожі на всіх інших «людей з червоною шкірою», що вони були схожі на європейців, мали бороди, руде волосся та блакитні очі. Подібні свідчення також розповідають, що такі племена «валлійських індіанців» розмовляли мовою, дивно схожою на валлійську, і що деякі дослідники навіть могли спілкуватися з ними цією мовою.

Американський авантюрист, юрист, художник, письменник і мандрівник Джордж Кетлін вважав, що човен з биками Мандан подібний до валлійського коракула, що призводить до зв’язку між людьми з місячними очима та валлійцями.

Середньовічні валлійці змішуються з тубільцями

Наприклад, 26 листопада 1608 року Пітер Вінн, член дослідницької групи капітана Крістофера Ньюпорта в селах монаканців, корінного племені, які говорили на Вірджинії-Сіуан, написав листа одному Джону Егертону. У листі Ньюпорт повідомляє Егертона, що деякі члени його команди вважали, що вимова монаканців нагадує валлійську, якою розмовляла Вінн, і попросили Вінна виступити в якості перекладача. Ці ранні дослідники вважали такі племена, як Мандан, нащадками валлійців, які одружувалися з тубільцями, оскільки Мандан сильно відрізнявся зовнішнім виглядом і звичаями від інших індіанців.

Одним цікавим місцем, яке могло б поєднати теорії валлійських середньовічних дослідників і людей з місячними очима, є так званиа гора «Форт-Маунтин». Розташована в Грузії, ця гора несе на своїй вершині залишки грізної кам’яної фортеці. Кам’яна стіна має близько 270 метрів і дуже нагадує європейські традиції будівництва замків і фортів. Чи може це бути залишком валлійських середньовічних дослідників з місячними очима? Місцеві легенди стверджують, що це так, і про це впевнено свідчать таблички на місці. З цією метою унікальна знахідка була пов’язана як з цим, так і з іншими подібними залишками форту в регіоні.

Про це відкриття знову згадав Джон Сев’єр з Теннессі. Він написав у листі до свого друга майора Амоса Стоддарда, що вождь черокі Оконтостота, якому на той час було 90 років, поділяв традицію, згідно з якою кам’яний форт, який залишився вздовж річки Алабама, яка також тягнеться до Джорджії, був «збудований білими людьми, яких називають «валлійцями», як захист від предків черокі, що зрештою вигнали їх із регіону».

Далі Джон Сев’єр згадує цікаве відкриття, зроблене в 1799 році, про шість скелетів, одягнених в латунну броню , з викарбуваним гербом Уельсу. Завдяки цьому Сев’єр впевнено стверджував, що принц Мадок і його валлійці були першими білими людьми, які досягли Алабами і Джорджії. Ту саму розповідь підтвердив у 1824 році відомий автор та історик Томас Хінде. У листі він писав про відкриття в 1799 році шести солдатів, які були «викопані поблизу Джефферсонвілля, штат Індіана, на річці Огайо з нагрудниками, які містили валлійські герби».

Люди з місячними очима могли бути північноамериканцями кам’яного віку

Цікаво, що легенда про людей з місячними очима існувала також серед черокі штату Огайо. Тут деякі місцеві старійшини та історики припустили, що люди з місячними очима можуть бути пов’язані з будівниками курганів культури Адени, що датуються ще 500 роком до нашої ери. Багато залишається загадкою щодо цих курганів стародавньої Америки. Чи могли вони бути доісторичними білими людьми кам’яного віку, які перетнули крижані мости і оселилися на цій землі?

Розкопуючи кургани цієї культури, були зроблені курйозні знахідки. Наприклад, у Кургані Крил у Західній Вірджинії виявлено останки «дуже великого» скелета «колись наймогутнішої людини» , який мав «шість футів, 8 3–4 дюймів» (205 см) від голови до п’ят. Чи міг місяць -окі люди пов’язані з легендами про доісторичних рудоволосих і рудоволосих велетнів, які залишили безпомилкові сліди в південно-східній частині Північної Америки? Таємниця людей з місячними очима обґрунтована багатьма способами, але ми досі не знаємо хто вони і звідки прийшли.

Автор: Алекса Вучкович

Редакція може не поділяти думки авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації в матеріалах із посиланням на зовнішні джерела. Роміщення цієї публікаці на інших сайтах без відкритого активного посилання на LikeMe заборонено.