Минуле

Залізний монстр – як 28-тонні плуги «мамонти» борознили болота, піднімаючи економіку Німеччини

Після Другої світової війни настав час гігантів. З 1947 по 1957 роки за проектом Сталіна в Москві відбудовували «сталінські висотки». Подібні будівлі з’явилися в ряді інших міст і країн. Багато держав вступили в гонку гігантів. Вона стосувалася не тільки будівельної галузі, а й сільського господарства.

Насправді цьому було раціональне пояснення – треба було відновлювати економіку після світового конфлікту, здавалося, що масштабні проекти максимально ефективні. Даний принцип мав місце і в Німеччині. Німецька компанія Оттомейер, що функціонувала на ринку сільськогосподарської техніки з 1866 року, почала виробництво гігантських плугів «Мамонт».

Польовий монстр «Ольденбург»

Причиною збільшення розмірів пристрої для розорювання стала прийнята в 1950 році програма меліорації боліт і пустельних територій в прикордонних з Нідерландами районах, на захід від Бремена. Крім того, на владу лягла відповідальність щодо забезпечення продукцією біженців зі сходу та інших осіб, які приїхали в країну.

Ольденбург
Рекордсмен серед плугів в музеї

Гігантський плуг важив 28 тонн. Це була страхітлива, громіздка несиметрична махина 2,5 метра завширшки. Асиметрія була пов’язана з особливістю конструкції. Для максимальної прохідності з одного боку у «Ольденбурга» були гусениці, з іншого колесо. Гусениці їхали по відвалу, а колесо по цілині. Таке рішення конструкторів виявилося ефективним. Махини в компанії з паровими тракторами до 1972 року борознили поверхні, придатні для посадок і нарізали канали торфовищ.

Гігантському плугу були потрібні не менш гігантські тягачі

Локомобілі або тягачі не ходили на болото. Вони тягнули «Мамонта» на тросах, рухаючись паралельно. Якщо їх було 4, агрегати «запрягали» в формі Х.

локомобіль
паровий локомобіль

Перші «мамонти» не мали гідравліки. Підйом і опускання гігантського трикутного ножа для оранки здійснювалося вручну. У 1960-х роках плуги стали оснащувати гідравлічною системою, потужністю 27 кінських сил. Примітно, що «Ольденбург» «тягали» парові машини, хоча в країні вже існували дизельні трактори. Але вони не могли зрівнятися з тягачами, силовими установками яких були парові двигуни. Ці киплячі, викидаючі хмари диму машини, розвивали потужність до 500 кінських сил. Навіть демобілізовані танки не могли похвалитися такими характеристиками. Парові локомотиви тягали Ольденбург з гігантським двостороннім лемешем уздовж і поперек, в тандемі орючи за добу 20 000 км2 свіжої ріллі.

З 1950 року і протягом наступних 20 років поцятковані болотами землі майбутнього регіону Емсланд були оброблені. Вони стали придатні для видобутку торфу і згодом були заселені. Так «мамонти» збільшили території Німеччини, які до цього не були економічно значущими і придатними для життя. А самі пристрої шокували весь світ.

Редакція може не поділяти думки авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації в матеріалах із посиланням на зовнішні джерела. Роміщення цієї публікаці на інших сайтах без відкритого активного посилання на LikeMe заборонено.